Okres menopauzy - co należy spożywać?

Udostępnij:

Dieta odpowiednia w okresie menopauzy odgrywa naprawdę ważną rolę. Razem z jedzeniem organizmowi dostarczamy bogate produkty w hormony, witaminę K oraz wapń. Pomagają one utrzymać mineralizacji kości. Co więcej zadbajmy także o produkty, które są bogate w potas. Regulują one tętnicze ciśnienie.

Dobre nawyki są bardzo ważne

Z diety musimy wyeliminować alkohol, słodycze oraz zwierzęce tłuszcze. Warto także zmniejszyć spożycie soli. Zawsze możemy ją zastąpić ziołami aromatycznymi. Dużą część jadłospisu powinny stanowić owoce oraz warzywa. Owocowe soki muszą być naturalne oraz świeżo wyciskane. Mają one dużo błonnika, a przez to na trawienie wypływają bardzo korzystnie. Zboża powinniśmy jeść na obiad. Gdy będziemy jedli wieczorem gluten, to przeciwdziałamy wiotczeniu się naszych mięśni. Co więcej warto także zwiększyć fizyczny wysiłek.

Preparaty oraz suplementy na menopauzę

Dieta także powinna być bogata w mineralne składniki. Owoce morza, jaja, ryby, wątróbka, zboża, orzechy oraz mięso czerwone są bogate w selen. Cynk z kolei znajdziemy w kapuście, zielonym groszku, serach oraz owocach morza. Dieta niezrównoważona powoduje, że w metabolicznych proces wytwarza się rodniki wolne. One znacznie wpływają na nasz organizm. W związku z tym należy dbać o dietę urozmaiconą. Można się także wspomagać suplementami. Znajdziemy na rynku masę profesjonalnych specyfików. Suplementy diety mają naturalny skład i przez to ich skuteczność jest naprawdę wysoka. Brak substancji konserwujących oraz wzmacniaczy różnego rodzaju sprawia, że suplementy diety są bezpieczne oraz nie będą wywoływały żadnych ubocznych skutków.

Zwiększone zapotrzebowanie podczas menopauzy

Wapń jak i także witamina D, a do tego białka powinny być przez nas spożywane, aby przeciwdziałać utracie mięśniowej masy. Ich źródłem podstawowym jest mięso, ryby, produkty mlecze, jajka oraz soja. Soja ma jeszcze inną zaletę. Zawiera w zasadzie tylko samo białka co mięso. Jednocześnie jest o wiele mniej kaloryczna. W diecie kobiet podczas menopauzy jak i także po niej są niezmiernie ważne kwasy tłuszczowe nienasycone, mikroelementy, sole mineralne oraz izoflawonoidy. Dieta zrównoważona także powinna być w witaminy. Źródło witaminy A to śmietana, masło, produkty mleczne, tuńczyk, owoce oraz warzywa w pomarańczowym kolorze. Jeśli chodzi o witaminę C, to znajdziemy ją w owocach egzotycznych oraz wszystkim owocach w czerwonym kolorze. Witamina F znajduje się w olejach roślinnych oraz w oliwie.