Serce jest najważniejszym mięśniem w ludzkim organizmie i wymaga szczególnej dbałości i troski. Zdrowe serce to prawdopodobieństwo życia dłuższego i radośniejszego. Dlatego też opracowano listę dziesięć zasad, które pozwolą uniknąć i zminimalizować ryzyko wystąpienia problemów z sercem.

1. Regularne spożywanie posiłków.

Kluczem do sukcesu jest jedzenie 4 - 5 posiłków dziennie o stałych porach. Dzięki temu organizm nie musi magazynować kalorii, a wraz z regularnym jedzeniem znika uczucie głodu między posiłkami i podjadanie.

2. Ograniczenie soli

Sól bardzo dobrze zatrzymuje wodę w organizmie, co nie jest jednak zjawiskiem pożądanym. Ponadto spowalnia metabolizm oraz podnosi ciśnienie. Spożywana w nadmiarze może prowadzić do choroby niedokrwiennej serca.

3. Ograniczenie cukru

Nadmierne spożywanie cukru prowadzi bardzo szybko do otyłości. Jego namiar nie jest spalany przez organizm, przez co zmienia się w tłuszcz i odkłada w postaci tkanki tłuszczowej.

4. Zwiększenie ilości produktów mlecznych fermentowanych.

Produkty takie jak jogurt, maślanka czy kefir zawierają naturalne bakterie kwasu mlekowego. Pozytywnie wpływają na florę jelit, a także wspomagają proces trawienia tłuszczu.

5. Lepszy wybór to tłuszcze roślinne

Niewielka zmiana, która może przynieść szereg korzyści dla serca i całego organizmu. Zamiast masła czy smalcu lepiej użyć oleju roślinnego, a do diety włączyć ryby. Są one bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, które wzmacniają serce i pozytywnie wpływają na układ krwionośny. Szczególnie polecany jest produkt tzw. Eliksir Zdrowia, zawierający kwasy tłuszczowe Omega. Dostępny jest w sklepie internetowym Swisspharma.pl.

6. Dostarczanie do organizmu błonnika

Według zaleceń WHO dziennie powinniśmy spożywać 20 - 40 gram. błonnika obecnego m.in. w owocach, warzywach i produktach zbożowych. Dzięki niemu zmniejsza się ryzyko wystąpienia chorób serca i obniża poziom cholesterolu. Dodatkowo sprzyja odchudzaniu.

7. Jedzenie kiełków

Kiełki są nadzwyczaj bogate w witaminy oraz minerały potrzebne do zdrowego życia. Są powszechnie dostępne w sklepach ze zdrową żywnością i marketach.

8. Picie wody

Woda nie ma kalorii, poprawia trawienie, wspomaga odchudzanie i oczyszcza organizm z toksyn. Jej niedostateczna ilość w organizmie będzie potęgowała zmęczenie i senność. Zaleca się wypijanie 2 litrów wody dziennie.

9. Dostarczanie magnezu, potasu i wapnia

Magnez zmniejsza ryzyko wystąpienia zawału serca. Potas pomaga utrzymać odpowiednie ciśnienie krwi. Wapń odpowiada za mocne kości i sprawne mięśnie, w tym za serce.

10. Ćwiczenia

Sport to zdrowie, a aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na serce. Zwiększa się wydolność serca, poprawia jego kondycja, a cały organizm jest dotleniony i lepiej funkcjonuje.

Socialmedia

Warte uwagi

Soki z buraka i kapusty - jak działają na...

Sok z kapusty Sok właśnie z kapusty jest bardzo bogatym źródłem zdrowia dla pokarmowych przewodów. Do tego oczyszcza nasze ciało z toksyn oraz wzmacnia odporność. Spożywać go można w...