Serce jest najważniejszym mięśniem w ludzkim organizmie i wymaga szczególnej dbałości i troski. Zdrowe serce to prawdopodobieństwo życia dłuższego i radośniejszego. Dlatego też opracowano listę dziesięć zasad, które pozwolą uniknąć i zminimalizować ryzyko wystąpienia problemów z sercem.

1. Regularne spożywanie posiłków.

Kluczem do sukcesu jest jedzenie 4 - 5 posiłków dziennie o stałych porach. Dzięki temu organizm nie musi magazynować kalorii, a wraz z regularnym jedzeniem znika uczucie głodu między posiłkami i podjadanie.

2. Ograniczenie soli

Sól bardzo dobrze zatrzymuje wodę w organizmie, co nie jest jednak zjawiskiem pożądanym. Ponadto spowalnia metabolizm oraz podnosi ciśnienie. Spożywana w nadmiarze może prowadzić do choroby niedokrwiennej serca.

3. Ograniczenie cukru

Nadmierne spożywanie cukru prowadzi bardzo szybko do otyłości. Jego namiar nie jest spalany przez organizm, przez co zmienia się w tłuszcz i odkłada w postaci tkanki tłuszczowej.

4. Zwiększenie ilości produktów mlecznych fermentowanych.

Produkty takie jak jogurt, maślanka czy kefir zawierają naturalne bakterie kwasu mlekowego. Pozytywnie wpływają na florę jelit, a także wspomagają proces trawienia tłuszczu.

5. Lepszy wybór to tłuszcze roślinne

Niewielka zmiana, która może przynieść szereg korzyści dla serca i całego organizmu. Zamiast masła czy smalcu lepiej użyć oleju roślinnego, a do diety włączyć ryby. Są one bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, które wzmacniają serce i pozytywnie wpływają na układ krwionośny. Szczególnie polecany jest produkt tzw. Eliksir Zdrowia, zawierający kwasy tłuszczowe Omega. Dostępny jest w sklepie internetowym Swisspharma.pl.

6. Dostarczanie do organizmu błonnika

Według zaleceń WHO dziennie powinniśmy spożywać 20 - 40 gram. błonnika obecnego m.in. w owocach, warzywach i produktach zbożowych. Dzięki niemu zmniejsza się ryzyko wystąpienia chorób serca i obniża poziom cholesterolu. Dodatkowo sprzyja odchudzaniu.

7. Jedzenie kiełków

Kiełki są nadzwyczaj bogate w witaminy oraz minerały potrzebne do zdrowego życia. Są powszechnie dostępne w sklepach ze zdrową żywnością i marketach.

8. Picie wody

Woda nie ma kalorii, poprawia trawienie, wspomaga odchudzanie i oczyszcza organizm z toksyn. Jej niedostateczna ilość w organizmie będzie potęgowała zmęczenie i senność. Zaleca się wypijanie 2 litrów wody dziennie.

9. Dostarczanie magnezu, potasu i wapnia

Magnez zmniejsza ryzyko wystąpienia zawału serca. Potas pomaga utrzymać odpowiednie ciśnienie krwi. Wapń odpowiada za mocne kości i sprawne mięśnie, w tym za serce.

10. Ćwiczenia

Sport to zdrowie, a aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na serce. Zwiększa się wydolność serca, poprawia jego kondycja, a cały organizm jest dotleniony i lepiej funkcjonuje.

Socialmedia

Warte uwagi

Czy produkty liofilizowane warto spożywać?

Liofilizowana żywność zyskuje na popularności. Wielu specjalistów, którzy się zajmują żywnością twierdzą, że liofilizacja jest możliwie najlepszą metodą na konserwowanie żywności. W...