Jak dbać o odporność?

Udostępnij:

Dbanie o odporność warto zacząć już w jak najwcześniejszym stadium życia. Kiedy odporność nie funkcjonuje odpowiednio to Twój organizm jest narażony na częste choroby, w skutek czego błyskawicznie się przemęczasz, a w nocy nie możesz zasnąć. Co zrobić, żeby wzmocnić układ odpornościowy? To banalnie proste. Wystarczy, że wdrożysz w życie kilka moich porad. 

Sport to zdrowie 

Jednym z najbardziej efektywnych sposobów polepszenia swojej odporności jest wszelka gimnastyka ciała, jaką jest sport. Lekarze rekomendują ćwiczenia typu 3x30x120. Dla przeciętnego laika sportu niewiele to mówi. Jednak można to omówić w następujący sposób. Tak jak jest zapisane we wzorze powinno się ćwiczyć minimum 3 razy w ciągu tygodnia, a czas przewidziany na jedną jednostkę treningową powinien wynosić pół godziny. Aktywności fizyczne należy wybierać rozważnie i zapewniać organizmowi urozmaicenie treningu, ale także jego powtarzalność. I te ostatnie słowo łączy się bezpośrednio z ostatnio liczbą we wzorze. Mianowicie ćwicz w ten sposób, aby Twoje tętno osiągało 130 uderzeń na minutę. Pamiętaj, żeby spędzać jak najwięcej czasu na dworze. Jest to dodatkowy bodziec, który wpływa pozytywnie na Twoją odporność. 

Jesteś tym co jesz

Dieta w procesie budowania odporności ma kluczowe znaczenie. Idealnie podsumowuje to maksyma "jesteś tym co jesz". Podstawowym budulcem odporności są warzywa i owoce, w których znajdują się antyoksydanty, które z kolei zwalczają tzw. wolne rodniki. Wartość rodników dla organizmu jest bezprecedensowa, gdyż pozytywnie wpływają na wzrost odporności. Które warzywa i owoce powinniśmy w szczególności jeść? Jest to stricte marchew, brokuł, papryka, pomidory i szpinak. Te właśnie warzywa są zaopatrzone w witaminy A,C i E, które są materiałem budulcowym dla odporności organizmu. Co więcej te witaminy znaleźć można również w owocach m.in. w cytrusach, czarnych porzeczkach czy truskawkach. 

Miejsce suplementów diety w procesie budowania odporności 

Zacznijmy od podstaw. Wprowadź do swojego jadłospisu witaminę D. Jej zawartość w organizmie znika wraz ze słonecznymi dniami, których jest coraz mniej wraz ze zbliżającą się jesienią. Jej brak w trakcie zimnych pór roku może negatywnie rzutować na odporność organizmu. Żeby nie być gołosłownym. Brak witaminy D przyczynia się do zachorować na grypę i popularnych w okresie jesiennym i zimowym przeziębieniom. Dlaczego witamina D jest taka ważna? Łączy się ona w bezpośredni sposób z limfocytami i powoduje, że bardziej efektywnie zwalczają one patogeny, które sieją w organizmie spustoszenie. Tak więc nie bójmy się korzystać z suplementów, w szczególności z tych, które zawierają dużo witaminy D. Takie tabletki powinniśmy łykać mniej więcej od października do maja, aby uzupełnić brak witaminy D w organizmie. Oczywiście można również w naturalny sposób przyswoić tę witaminę. Mowa tu o jedzeniu produktów bogatych w nią. Są to żółtka jajek, tłuste, morskie rybki i masło. Godnym uwagi są również preparaty z wyciągów roślinnych. One również pozytywnie wpływają na odporność. Należy tutaj szczególnie zaznaczyć, że witamina D3 FORTE 4000IU jest całkowicie naturalna. Można ją pozyskać ze sklepu swisspharma.pl. Ten produkt może zapobiec powstaniu wielu chorób nowotworowych, a także przewlekłych. Skład specyfiku dostarcza organizmowi niezbędne witaminy potrzebne w procesie budowania odporności. Tak jak wcześniej wspomniałem powinniśmy go przyswajać szczególnie w jesień i w zimę, kiedy w organizmie powstaje deficyt witaminy D. 

Sen i wypoczynek grają główną rolę w procesie budowania odporności

Aby zapewnić odpowiednie warunki do budowy odporności należy przestrzegać kilku podstawowych zasad. Są to przede wszystkim odpowiedni czas na sen oraz na wypoczynek czyli regeneracja organizmu. Podstawową dawką snu dla osoby dorosłej jest mniej więcej 8 godzin na dobę. Nie należy skracać tego czasu, gdyż może on negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie i samopoczucie, głównie powodując otępienie i senność. Kiedy Twój organizm zapada w permanentny sen i nic ani nic Cię nie rozprasza to w organizmie zachodzi szereg procesów. Głównym z nich jest wzrost liczby limfocytów, o których roli mowa była w poprzednich akapitach. Bardzo ważne jest otocznie w procesie snu. Wypoczynek powinien trwać w całkowitej ciszy, gdyż wtedy w szyszynce wydziela się melatonina, która jest odpowiedzialna za odpowiedni rytm dobowy i przede wszystkim funkcjonowanie układu odpornościowego. 

Używkom powiedz stop!

Picie alkoholu i palenie papierosów jak się domyślasz nie wpływa pozytywnie na żywotność Twojego organizmu. Substancje zawarte w używkach w głównej mierze przyczyniają się do zmniejszenia wchłanialności witamin w organizmie, stricte witaminy C i mikroelementów, które przecież są odpowiedzialne za chociażby udział w procesie ochrony organizmu przed chorobami. Warto się zastanowić czy rzeczywiście palenie papierosów jest niezbędne do życia. Prawdą jest, że ciężko rzucić palenie, aczkolwiek warto chociażby ograniczyć liczbę wypalanych papierosów, aby chociaż w małym stopniu dać organizmowi szansę na zbudowanie trwałej bariery odpornościowej. 

Socialmedia

Warte uwagi

10 zasad zdrowego serca

Serce jest najważniejszym mięśniem w ludzkim organizmie i wymaga szczególnej dbałości i troski. Zdrowe serce to prawdopodobieństwo życia dłuższego i radośniejszego. Dlatego też opracowano...